Google+

תוכן איכותי באתר

tohen

שנים רבות רווחה הדעה שאין חשוב כמו התוכן. היה זה לכלל ברזל בתעשיית הפרסום, השיווק והמדיה הכתובה בעולם כולו.
סיפור, רעיון, תובנה = מסר – בין אם באמנות או בעיתונות הכתובה, במודעות הפרסום או בתשדירי הרדיו, תמיד היה זה התוכן שקודם למרכז הבמה והיה העוגן המרכזי בכל קמפיין.

"התוכן הוא המלך"

ואז… משהו השתנה

תפיסה זאת החלה מתערערת בשנים האחרונות עקב רנסנס התפתחותי אדיר בפן הטכנולוגי/דיגיטלי.

נולדו המצאות חדשות בדמות מכשירים מתקדמים (האייפון הטאבלט), רשת האינטרנט חדרה כמעט לכל יעד על פני הגלובוס ונדמה היה שכבר אין צורך בתוכן איכותי שכן גם ככה זמין לכל דורש (גוגל, ויקיפדיה)

אז מה כבר חשוב התוכן?

המדיה השתנתה: חדירת הטלוויזיה לכל בית, אח"כ הווידאו, MTV , המסרים שהפכו יותר ויותר ויזואליים, בן אדם קם בבוקר ונחשף לאלפי מסרים – התוכן איבד מערכו והלך לאיבוד בדרך.

חוזרים להבנה שאין תחליף לסיפור טוב

דווקא בשנה האחרונה ממש, חלה תפנית נוספת בסיפור… בדיוק בשל אותה טכנוהוליקה, שגרמה לאנשים לרוויה בתחום והבנה שתוכן אמיתי ואיכותי זה בדיוק מה שחסר לצרכן המשועמם.

חווית משתמש לא מסתכמת רק בכמות הפיקסלים

גולשים שהתרגלו לקבל את העולם בהסטת אצבע, אינם מתרגשים עוד כבעבר מיציאתו לשוק של גאדג'ט זה או אחר, הם ראו כבר כמעט כל חתול נופל מספה, ונחשפו לתמונת וסרטונים שהפכו אותם אדישים.

אוקיי, אבל איך זה קשור לאתר שלי?

הבנה בחשיבות התוכן תמיד הייתה חלק מתפיסת העולם של גוגל, אך בשנים האחרונות דבר זה אף התחזק.

חברות קידום אתרים רבות נתקלים בקשיים בקידום אתריהם עקב הפיכתו של האלגוריתם המפורסם, חכם יותר.

היום קשה יותר להגיע גבוה בתוצאות החיפוש, גם בגלל התחרות הגדולה וגם בגלל הדרישה של מנועי החיפוש לתוכן יותר איכותי ומדויק.

פוסטים, ציוצים ושאר ירקות

בעידן בו יש לך 5 שניות ושתי שורות טקסט להעביר את המסר, מהות התוכן שלך חייבת לקלוע למטרה.

מקדמי אתרים, בוני אתרים ומשווקים דיגיטליים עסוקים כל היום באופטימיזציה של אתר ובהיענות לחוכמת ההמונים שאינה מסתפקת עוד בביטויים פשוטים ושגורים ומבקשת לקבל מידע מפורט תוך הקשת ביטויי 'זנב ארוך' (long tail) במנועי החיפוש.

כל מאמר או פסקה באתר שלך חייבת לספק כתיבה זורמת ושוטפת. חווית המשתמש של הגולש באתר שלך חייבת להיות מורכבת מקריאה ברורה של התוכן שהזנת לאתר על מנת להשאיר את הגולש בו כמה שיותר.

ליהנות מכל העולמות

השילוב בין עיצוב מקצועי, חוויית משתמש איכותית, ותוכן ברמה גבוהה, הוא המתכון המנצח לבניית אתר מקצועי.

בין אם זה אתר תוכן, אתר תדמית, דף נחיתה או כל פורמט אחר – הכול צריך לעבוד בשלמות.

בקצרה:

על תוכן משוכפל ואיסור השימוש בו – פרט לבעייתיות המוסרית בגניבת חומרים ושימוש חוזר בהם, קיימת היום אכיפה ברורה של מערכת החוק.

זכויות יוצרים על אף שהפכו פרוצים יותר בשל הנגישות הרבה לחומרים, מתחילים להילקח ברצינות על ידי הגופים הרלוונטיים.

בנוסף לכך, וודאי שאינך רוצה לעשות משהו שמישהו אחר כבר עשה וקהל היעד שלך יהיה הראשון להבחין בכך.

התוכן הוא המלך, המדיה היא המלכה וכולם חיים באושר ובעושר עד עצם היום הזה

בעולם עמוס מסרים וקצב חיים מהיר, כדאי תמיד לזכור את המהות ואת הסיבה בגללה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.
ושאלה לסיום… מה כדאי יותר לראות: סרט משעמם על מסך איכותי או סרט מרגש על טלוויזיה 21 אינץ'…

טוען מפה