שיווק דיגיטלי באינטרנט

עם כניסת האינטרנט לחיינו חלה מהפכה תקשורתית אשר הביאה לשינוי עצום בכל מה שנוגע לפרסום ולאופן בו אנו מעבירים מידע. עם התפתחותה, רשת האינטרנט הפכה לכלי מרכזי בעולם השיווקי, וכיום מציעה אינספור שיטות שיווק שונות לכל מטרה המאפשרות לכל עסק למצוא את דרך הפרסום האפקטיבית ביותר עבורו.

 

על מנת לעשות סדר מבין שלל האופציות המגוונות, ריכזנו עבורכם את שיטות השיווק האינטרנטי הפופולאריות ביותר:

קידום אורגני במנועי חיפוש –SEO

קידום אורגני הוא נקודת הפתיחה של כל שיווק אינטרנטי באשר הוא. בעולם דיגיטלי כשלנו, בטרם רכישת מוצר או שירות מסויים אנחנו נבצע חיפוש מהיר באינטרנט על מנת לקבל מושג וחוות דעת. לפיכך, לבולטות ונוכחות ברשת ישנה חשיבות עצומה עבור כל בית עסק המעוניין להגדיל את קהל לקוחותיו. מחקרים מראים כי הגולש הממוצע לעולם לא יחפש מידע מעבר לשני העמודים הראשונים בתוצאות החיפוש, לכן יש לעשות את מירב המאמצים כדי להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות אלו. ישנן מגוון טכניקות להגשים זאת, בין היתר בהטמעת מילות תוכן לחיפוש, אופטימיזציה של האתר והנגשתו למכשירים ניידים ועוד, אלה יובילו לדירוג גבוה וצמיחה משמעותית בתנועת החיפוש.

רשימות דיוור וניוזלטרים

ניוזלטר הוא למעשה דבר דיוור אלקטרוני אשר נשלח על ידי בתי עסק לתיבות הדואר האלקטרוניות של קהל לקוחותיהם הקיים ולעיתים גם לקהל הפוטנציאלי. שליחת ניוזלטרים באופן קבוע יוצרת קשרים בלתי מתווכים ומעדכנת את מאגר הלקוחות בחידושים השונים בחנות וכתוצאה מכך סך המכירות גדל. מאגר הלקוחות מספק מידע חשוב ורלוונטי אודות קהל הלקוח של בית העסק והרגלי הצריכה שלו, כך שניתן לעקוב ולבצע ניטור תנועה בהתאם.

רשתות חברתיות

אין כל ויכוח על כך שרובנו משתמשים באינטרנט במשך חלק נכבד מהיום. אם להיות מדויקים, בכל יום נתון כ-2 מליון ישראלים גולשים בפייסבוק באמצעות הסמארטפון שלהם, כותבים סטטוסים, משתפים תמונות, עושים לייקים, ונחשפים לתכנים פרסומיים ולשיווק דיגיטלי. בין אם מדובר בפייסבוק, פינטרסט, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב, טוויטר וכן הלאה – מספר הלקוחות הפוטנציאלי אשר משתמש ברשתות החברתיות הוא עצום, ולכן כל עסק באשר הוא חייב להיות נוכח במדיה החברתית תוך יצירת תכנים מעניינים שיעוררו מעורבות חברתית של הקהל ויצרו "באז". בנוסף, יש להבין כי רשתות חברתיות, ופייסבוק בראשן, מאפשרות למפרסם להגיע לקהל חדש המתבסס על חבריהם של הלקוחות הקיימים.

באנרים באתרים

לרכישת בארים באתרים גדולים ומוכרים יתרון משמעותי במשיכת תושמת ליבו של קהל יעד רחב ומגוון. למרות שמבחינה קליקבילית, באנרים אינם זוכים להקלקות רבות, חשוב לזכור כי קמפיין באנרים מוצלח הוא ערוץ חשיפה מעולה לכמליון גולשים בחודש, ויעיל במיוחד כשמדובר בהחדרת מוצרים או שירותיםחדשים לשוק. אם יצאתי במבצע שאי אפשר לסרב לו, פרסום בבאנר יביא לתוצאות משמעותיות מבחינה פרסומית.

 שיווק דיגיטלי באינטרנט

דף תוצאות החיפוש בגוגל מורכב משני סוגי תוצאות – תוצאות החיפוש האורגני ותוצאות של קישורים ממומנים הנקראות מודעות Google Adwords. הקישורים הממומנים מופיעים לצד התוצאות האורגניות או מעליהן ולפעמים אפילו מתחתיהן. קידום ממומן במנועי חיפוש למעשה מתמקד ביצירת מודעות טקסט לעמודי נחיתה ספציפיים, כאשר המפרסם משלם לגוגל עבור כל לחיצה בהתאם למחיר שנקבע מראש. היתרון במודעות ממומנות הוא במיידיות של הפרסום, בתוצאות המהירות ובמעקב אחר נתונים סטטיסטיים הקשורים לפרסום המודעה שלכם. זכרו כי רוב הגולשים מקליקים על הקישור המעניין הראשון שהם מגלים במנוע החיפוש ובדרך כלל אינם טורחים לבדוק קישורים נוספים. לכן, מודעה ממומנת המנוסחת היטב וממוקמת במיקום עליון בדף עשויה להיות אפקטיבית מאוד. עם זאת, מומלץ לשלב בין שתי השיטות – קידום אורגני וקידום ממומן, על מנת למקסם את התוצאות (ולהשתלט על דף התוצאות).

כל עסק המעוניין למנף את עצמו ולהגדיל את קהל לקוחותיו בטווח הארוך, חייב להגביר את נוכחותו באינטרנט וברשתות החברתיות בפרט. על מנת למתג את בית העסק כמוביל בתחומו, ולהניב תוצאות לאורך זמן – יש לפנות למומחים לשיווק דיגיטלי באינטרנט, אשר ימקסמו את אפשרויות השיווק והפרסום שלכם בהתאם לתקציבכם.

טוען מפה